Antispin / vinterkørsel

Ved kørsel i sne og glat føre , er der nogle små ting man skal vide om sin bil πŸ˜‰

Er bilen med FORHJULSTRÆK ELLER BAGHJULSTRÆK ?????

Er bilen med forhjulstræk , er det blot at køre og styre udenom forhindringer , kobel ud og drej og giv gas πŸ‘

Er bilen med baghjulstræk , er det lidt anderledes , da bilen helst ville have de trækkende hjul forrest , hvis bilen skrider ud til højre , så drejer man kontra , altså til højre , og ligeledes , hvis den slåer ud med bagenden til venstre , så drejer man til venstre , giver gas og bilen retter op πŸ‘

DER MÅ IKKE BREMSES !!!!!!!!

Da trækpunktet i forhjulstrukket bil er tungest , da motoren ligger ved forakslen er der mere tryk på de trækkende hjul , end på en baghjulstrukket bil , så med fordel , kan have have sand i poser over akselen i en baghjulstrukket bil ca. 50-100 kg , eller tunge fliser , så biler bliver tynget ned på hjulenene. 

Tegninger herunder forklarer , hvordan forskellen er på bag og forhjulstrukket biler , og hvordan de skrider forskelligt ud.

De ny biler i dag , har ANTISPIN / TRACTION CONTROL , som er med til at hjælpe med at bilen ikke så nemt skrider ud.

Der er også ABS bremse system , som gør at bilen ikke blokerer bremserne i glatføre , og når du træder på bremsen i glatføre , ville den larme og støde , men SLIP IKKE BREMSEN TRÆD HÅRDERE !!!!!!

” Biler med automatgear i dag “ 

Kør blot som din bil , har manuelt gear , sæt ALDRIG BILEN I NEUTRAL MEN BLIV I DRIVE !!!!

Ved igangsætning i glatføre , kan der med fordel sættes i 2.gear .

MEN HUSK STYR OG DREJ , STYR OG DREJ !!!!!!!