Økonomi kørsel

ØKONOMI KØRSEL I BENZIN & DIESEL KØRETØJER !!!!!

Her ville der komme lidt om økonomi kørsel , og hvordan man sparer på de dyre dråber i tanken.

Jeg har efter mange år på landevejen , altid tænkt over hvordan man sparer på brændstoffet , om jeg selv skulle betale , eller min vognmand skulle betale , har været ligegyldigt .

1. Dieselbil til privat kørsel - I dag kan det næsten ikke betale sig at køre diesel bil for private , bilen er dyrere i indkøb , dyrere reparationer , og dyrer i afgifter , og de kører ikke længere på en liter diesel , end en nyere benzin bil gør , og brændstof prisen er næsten ens i danmark i dag.

2. Benzin biler i dag - Er blevet mere optimeret , mindre motorer , mange med turbo , for at kan yde mere , så skrønen med , at det skal være en 1,6-2,0 liters motor , for at kunne yde nogle kræfter er ikke længere rigtigt.

3. Om bilen i dag er med manuel gear eller automat gear - Dette er også ved et være paze , på de nyere biler i dag med automatgear i dag , er det optimeret med nyere gearkasser og skifte systemer , så der er så lidt tab i dag i automatgearkasser i dag.

Så husk de små gyldne regler !!!!!

KØR MAX 110 KM/T PÅ MOTORVEJEN ( Alt andet er spild af brændstof , dækslitage , og tidsmæssigt er der intet vundet ved at køre 130 km/t. ( De sidste 20 km/t , 110-130 , tager ca. 20% mere brændstof , og kører du 140 km/t , bruger du ca. 40% mere )

KØR MED FAST JÆVN FART , KIG FREM PÅ VEJEN , OG HOLD ØJE MED VEJEN FREMAD.

LAD BILEN RULLE FARTEN AF ! Hver gang du bremser hårdt , belaster du ikke bare bremser , men også dæk , ophæng , bærearme , kødben osv.

( Et sæt bremser på en bil , med normal kørsel holder mindst 100000km , ellers kører man for svinsk )