Taxa livet som chauffør

Taxa job og erfaring igennem tiden !!!

Jeg startede i 1997 , med at køre taxa for Kajś taxa i Hobro , som afløser i ca. 1 år , og da jeg på midt job som alusvejser hos Multilite i Hadsund , blev fyret på grund af nedgang i ordrer , blev jeg fastansat , hvor jeg havde fast skoletur , og kørte som weekend chauffør hver anden weekend , det var en god tid at se tilbage på , Kaj var et herligt menneske , og vi fik lov til meget , jeg hjalp til med nyt radiorum ovenpå værkstedet , og lavede alarm system i hans båd , efter noget bøvl med hans kone , fik jeg job i Viborg , hos Viborg taxa hos Egon Levring , som havde været vognmand i mange år , han kørte ikke selv , og havde fast dagmand på bilen , hvor jeg kørte nat , det var en frygtelig makker , så skiftede over til Poul Erik Nielsen , og kørte nat på lille bil , han var også en lidt underlig vognmand , når klokken blev 19.00 om aftenen , kunne jeg ikke komme i kontakt med ham , han var simpelthen fuld resten af aftenen.

Så jeg søgte efter noget andet , og fik fast job som taxachauffør , hos Ravnkilde Taxa , ved Jørgen Andersen , med fast skolerute fra Grenå - Aarhus - Aalborgskolen , og retur hver dag , og fik bil med hjem , med den ulempe , at vi skulle køre løst nat , altså ture fra kroen og værtshuse hjem i hele Nørager kommune, jeg fik min minibus smadret i et glatføre uheld , der var tæt på at koste mig livet , da der ikke var kommet nye vinterdæk på bilen , så den blev smidt ind i træerne i vive skoven på vej på skoletur en morgen , og blev smadret til ukendelighed , der gik nogle få dage , så fik jeg en helt ny wv T5 caravelle til 8 personer , rigtig lækker bus , men det begyndte at knibe for Ravnkilde taxa med økonomien , så han solgte til Terndrup taxa , og der var jeg en uge hos Kenny Thygesen , han var simpelthen en klaphat , og snød med løn og afregning.

Så blev jeg bestyrer af Byens taxa Nørager , med 1 bus , en brugt ford transit , hvor jeg var en under afdeling af Byens taxa Hobro , som Benny jul Møller havde , det vidste sig senere , at han kunne ikke tåle , at jeg kunne få forretning til at køre bedre i Nørager , end at han selv kunne i Nørager , så da jeg i 2002 , havde fået kæmpet mig op på 2 biler , en Mercedes E320cdi og en Ford transit , blev vi uenig om tingende , og han fik besked på at hente hans biler , da der ikke blev afregnet for løn korrekt.

Jeg flyttede fra min kæreste dengang , og fik en ny kæreste , senere hen min kone , så jeg flyttede til Aalborg , og fik job hos Aalborg taxa hos Ib Andersen , han var en lidt sjov type , da han var af den gamle skole , og meget hellig og der måtte ikke afregnes om søndage , og sygdom accepteres ikke , så jeg blev ureglementeret bortvist , og fik 14 dages løn i erstatning via 3F Aalborg , så fik jeg job hos Jørn Færch , som chauffør på minicab bil 46 , som var en bil han administrerede for Inge Mørch , plus jeg lå og kørte NT bus hos Færch , så det endte med at jeg blev altmulig mand hos ham , og blev sikkerhedsmand og APV kontaktperson , og senere hen blev jeg fast chauffør på vogn 137 , sammen med Per Larsen ( per 87 ) , da Færch senere snød med løn og afregning , så det blev til en retsag , hvor der blev afregnet ca. Kr. 150000 til mig , i sagen som blev kørt af 3F transport Aalborg .

Jeg fik nyt job , dagen efter jeg stoppede hos Færch , hos kongerslev taxa , som var blevet lagt ind under Aalborg kommune og Aalborg taxa , det var ved Kaj og Jytte i kongerslev , og det var et fantastiks sted , og vi havde bilen med hjem for os selv , og kørte børn for skibstedskolen , for ca. Kr. 85000 om måneden pr. Bil , plus vi kunne køre alt det taxa i Aalborg vi havde lyst til , så jeg tjente gode penge i den tid , indtil min bus en dag smed en trækaksel og smadrede gearkassen , så det tog 14 dage at lave , og der var så en vognmand der var rar at låne mig en bil , det gav blot det problem at det var en bil fra Fjordens taxa i Hadsund , og det måtte man ikke , så jeg blev tvangsopsagt hos Aalborg taxa , og så fik jeg min skoletur med over til Fjordens taxa i Hadsund , det gik godt hos dem , og det var Henrik Knudsen der havde firmaet dengang , og vi havde fast løn og gode forhold , indtil der var en anden chauffør der så sig sur på mig , og sagde noget skidt om mig , så blev jeg gal , og fik en advarsel , og senere bortvist.

Jeg havde et godt ry , så efter få timer havde jeg job hos Aalborg taxa igen hos Ludvig Glargaard , og kørte hans Mercedes sprinter , han var en af de rigtig gode vognmænd , hvor man følte sig velkommen , og fik bilen med hjem , og kunne næsten køre alt det jeg ville , og havde skiftevagt sammen med ludvigś datter Maria Glargaard , indtil jeg blev skadet i min ryg , og blev førtidspensionist.

Så sådan hænger mit taxa arbejds liv sammen , og det har været en dejlig og rar tid , som jeg savner ekstremt meget. 

VILLE BLOT TILFØJE : 

JEG SAVNER AT KØRE TAXA , SOM I DE GODE GAMLE DAGE , HVOR VI HAVDE SAMMENHOLD OG KOLLEGEAL SAMMENHOLD.

DET ER JO TOTALT VÆK I DAG 😢😢😢

OG EFTER AT TAXA LOVEN BLEV LAVET OM , SER DET OM SOM OM AT POLITIKERNE HAR ØDELAGT TAXA ERHVERVET HELT OG ALDELES TOTALT.

HVOR ER GADEPRØVERNE BLEVET AF ???

HVOR ER LÆRING OM KUNDESERVICE ???

HVOR ER OPLÆRING I TAKSTER ???

HVORFOR SKAL MAN KØRE PÅ TVÆRS AF HELE DANMARK ???

HMM , JA MAN UNDRES 🤔🤔🤔🤔🤔