STØJ PÅ RADIOEN SOM RADIOAMATØR !!!

HVIS DU ER PLAGET AF STØJ PÅ DIN AMATØRRADIO , SÅ KAN DU RINGE PÅ TLF. 33926800 IMELLEM KL. 9 - 15.

DET ER GRATIS !!!

OG DE TAGER HÅND OM DIN STØJPLAGE !!!

HVIS DU HAR D-LICENS OG DET STØJER PÅ DIN DUALBAND RADIO PÅ VHF - UHF..

HVIS DU HAR A - B LICENS OG DET STØJER PÅ DIN HF RADIO..

SÅ TAGER DE HÅND OM AT FÅ LUKKET STØJKILDEN , SÅ DU KAN BRUGE DIN AMATØRRADIO I FRED ... STØJFRIT ...

Støj på radioen

STØJ PÅ RADIOEN ????

Der kan være mange grunde til at man har støj på sin radio 😩😩😩

" Switch mode strømforsyning - lys kilder - sparepærer - køleskabe - frysere - Clock radioer - tænd/sluk ure - sensorer til lys - lys på stier - osv osv " 

Alle muglige ting der har en strømkilde , kan  foresage støj på din HF radio !!!!

Der er tit at støj kan komme ud af den blå luft , og man kan sidde og søge og lede , uden at kunne gennemskue , hvad der er årsagen til støj på din radio modtager.

For er det HF støj eller er det støj på VHF - UHF ????

Man kan få fuldstændig " Grå " hår af dette støj !!!!

HUSK AT HVIS DU GÅR HELT I BAGLÅS OG IKKE SELV KAN FINDE FEJLKILDEN TIL DIT STØJ , SÅ KONTAKT ENERGISTYRELSENŚ STØJTJENESTEN !

www.ens.dk

Små strømforsyninger - små overgange i dine " viklinger " i for billige switchmode strømforsyninger - led-tv - kaffemaskiner - emhætter - frituregryder - RISKOGER - toastjern - RF fjernbetjening til udendørsvejrstationer - portåbnere - nøgler til biler - !!!!!

Hundrede og atter hundrede vis af små enheder i vores hjem i dag , enten udsender radiosignaler , eller udsender støj !!! 

Du skal kigge på indholdsfortegnelsen over dit produkt , og kigge efter frek eller freq ??

Og ligger den opgivet til f.eks 433.000 MHz , så kan dette give bøvl !!!

For hvis du tager at dividere 433.000 MHz med 2 eller 3 , eller mere , så finder du ud af at , de så ligger pludseligt på et tal , der hedder " 2 eller 3 harmoniske frekvens f.eks cirka 145.000 MHz - 72.500 MHz - 36.000 MHz - 18.000 MHz 

Og det er 2 meter - 4 meter - 6 meter - 30 meter båndende , også videre nedad , og ved det at din modtager for enten VHF - HF - UHF , er en kraftig følsom modtager , så ville det ligge sig som enten , pulserende støj , eller en støjkilde der er fast på 5-7 s grader......

LØSNING DU SELV KAN GØRE !!!!

SLÅ ALT STRØM FRA VED DIN ELMÅLER !

SÆT ET 12 VOLT BILBATTERI , PÅ DIN RADIOMODTAGER , OG SÅ TÆNDER DU EN ENKELT GRUPPE AD GANGEN , OG ER DER PLUDSELIG STØJ , SÅ ER DET SIMPEL FEJLSØGNING I DIT EGET HJEM !!!

MEN ER DER STØJ UDEN DU HAR SAT STRØM NOGET ELEKTRISK I DIT HUS ,SÅ TAGER DU EN " HÅNDSTATION" med rundt , med en antenne på i dit område , på den samme frekvens du har støj på indenfor , og når du kommer i nærheden af den støjkilde , så tager du antennen af den håndstation , og er støjen ligeså kraftig stadigvæk , så har du fundet kilden !!!!

 

STØJ PÅ VHF-UHF I BILEN

HVORFOR ER DER STØJ PÅ RADIOEN VHF-UHF I BILEN NÅR DER KOMMER EN BYBUS FORBI ELLER MAN HOLDER VED ET LYSREGULERING ?????

LYSREGULERING: Der sidder diverse " sende enheder " der snakker med trafiktæller,sensorer,lysfølere..

Der påvirker din radio i bilen , der stjæler radiosignalet og laver støj på din radio , når du holder for rødt lys.

BUSSER I BYEN: Der sidder et helt stort komplet tenikskab lige bagved chaufføren i venstre side , hvor at der er online sendere , der sender og modtager data om bl.a : Kort til betaling , stoppesteder , gps tracking , overvågning af bus og i bussen , overfaldsalarm  , Radiokommunikation til traficentret.

Det er ikke deres info skærme og led lys i og på bussen , da de er støjskærme , men det er det teknikskab , der sidder masser af kompakt elektronik , der støjer utroligt meget ud , og der sidder en helt række antenner på taget lige over dette skab , oppe på taget , som modtager og sender , billet info og hvor bussen er henne i byen og om den er foran tiden eller bagefter.

" Disse info om bussen , er fra dem som installerer grejet i busserne , og de er tildelt frekvenser der er forskellige i Danmark , og det er så lige faldet ud til , at i Aalborg området , går det ud over vores 145.650 MHz frekvens , da busserne både kører frekvenser på vhf og uhf , og laver harmoniske forstyrrelser "

DETTE VAR TIL INFO FOR DEM SOM ER GENERET AF STØJ I TRAFIK BILLEDET..

DET HAR INTET MED DIN RADIO OG ANTENNE I OG PÅ DIN BIL....